25 Ekim 2010 Pazartesi

Korkunun Aynası

Kasvetli bir boşluk içinde yaşıyoruz ve bu yüzyıl neredeyse sona ermek üzere. Yüzyılın tutkusunu da soğuklunu da yaşadım ben. Donmuş tundraların ötesinde güneşin battığını gördüm. Gerçi kaderime lanet etmemeye çalışıyorum, ama bunda çoğunlukla başarılı olamadığım açık. Ne düşündüğünü biliyorum Karl. Sen tarihin bana verdiği cezayı hak ettiğime inanıyorsun.
Ben senin yaşındayken annemle babam cennete giden yollardan söz ederlerdi. Onlar, cenneti indirecek köprüden başka bir şey olmayan, çok özel bir sosyalist yol inşa ediyorlardı. Hiç ses çıkarmadan aşağılanmayı, yoksulların sürekli küçümsenmesine göz yummayı reddetmişlerdi. Ne kadar da talihliydiler, oğlum.
Böyle hayaller kurmak ve yaşamını onları gerçekleştirmeye adamak, şimdi sadece sana ve senin temsil ettiğin dünyaya değil, aynı zamanda daha iyi bir dünya yaratmaya ihtiyacı olan, gelgelelim bugünler hayal bile kuramayacak kadar korkutulmuş milyarlarca insana göre ne kadar çılgın görünüyorlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder